Running

RUNNING: Eerste run sinds 3 jaar

Althans, zo voelde het. Uiteindelijk rende ik drie kilometer en moest twee keer stoppen om op adem te komen. Maar het begin is er. Ik ben van start gegaan.

De laatste keer dat ik gerend heb was denk ik een half jaar geleden. Ik geloof dat ik in het najaar nog een keer mijn schoenen aangedaan heb en een stuk gerend heb. Maar ik weet het niet helemaal zo zeker meer. Het voelde in ieder geval heerlijk om weer bezig te zijn. Het weer speelde ook wel heel erg mee hoor. De zon stond aan de hemel en de lucht was strak blauw. Ik denk dat het zo’n 12 graden was. Echt heel fijn ren weer. In het bos waar ik doorheen ren, was een wandeltocht aan de gang. Ik vind het altijd leuk om mensen te begroeten. Je zegt alleen maar goeie dag, maar eigenlijk zeg je tegelijkertijd: We delen de voorliefde voor buitenactiviteiten en we wensen elkaar veel plezier.

Mijn doel is vrij simpel

Ik wil zo snel mogelijk weer vijf kilometer kunnen rennen. Ik heb me ingeschreven voor Maastricht Mooiste. Deze run is 11 juni. Dan moet ik zelfs tien kilometer kunnen rennen. Dus vanaf nu, trainen, trainen, trainen. En gezond eten. Ik weet uit het verleden dat echt zo extreem veel helpt als je gezond eet. Het geeft je goede energie, motivatie en je voelt je totaal niet depressief meer.

Dit is bij mij echt een visuele cirkel waar ik altijd in terecht kom als ik slecht eet. Want ja, er is ook genoeg vegan junk food. En als ik dit te veel eet, voel ik me neerslachtig, blijf ik thuis hangen, ga ik nog meer slecht voedsel eten, word ik nog neerslachtiger, voel ik er nog minder voor om het huis uit te gaan, je snapt me wel. Door juist goed te eten kom ik in een positieve cirkel. Gezond eten, zin om te sporten, zin om erop uit te gaan, zin om goed te eten, daardoor graag gaan sporten, etc. Daardoor ben ik echt van mening dat gezond eten al voor een groot deel neerslachtige gedachten kan wegnemen. Maar ik ben geen dokter. Dus ik houd het bij mijn eigen leest.

Trainen tot ik erbij neerval

Grapje. Ik ga niet over de top. Ik ken mezelf wel. Als ik me nu voor 130% geef, vind ik er over twee weken niks meer aan. Om de dag een stuk rennen, dat is wat ik van plan ben. Ik heb een route gevonden van 6 kilometer. Prima om over een paar weken die eens te gaan proberen. Eerst mijn conditie weer even op de rit krijgen. Aan mijn motivatie kan het in ieder geval niet liggen. Want die is in grote mate aanwezig op moment.

Wish me luck!

Veel liefs,

Myrthe

Leave a Reply

